Tunnukseton hautausmaa

Raanujärventie 5088, 95675 Meltosjärvi

Tunnukseton hauta-alue

Tunnustukseton hauta-alue on uskonnollisesti neutraali siten, että hauta-alueelle ei rakenneta tai pystytetä uskonnollisia tai aatteellisia tunnuskuvia eikä sitä siunata käyttöön. Sen sijaan omaisten hankkimissa hautakivissä tunnuksien käyttö on sallittu.

Ylitornion ja Pellon seurakunnilla on yhteinen tunnukseton hauta-alue. Alue sijaitsee Ylitorniolla, Meltosjärven hautausmaan yhteydessä.

Hautasijan osoittaminen tunnustuksettomalta alueelta edellyttää aina nimenomaista pyyntöä Ylitornion tai Pellon seurakunnalta. Hautaukset sovitaan Ylitornion seurakunnan asiakaspalvelun kanssa.

Hautapaikka- ja hautauspalvelumaksut määräytyvät vainajan viimeisen asuinpaikkakunnan mukaan hautaustoimen hinnaston mukaisesti.

Hautapaikat ovat arkkuhautapaikkoja, joihin voi haudata myös tuhkana, mutta tuhkan sirotelu ei ole mahdollista. Arkkuhautapaikat  hautarivit 18 ja 19.